Stap 3: Inspireren

Ja en dan is dat plan er, beknopter dan de vorige plannen, maar nog steeds een geschreven document dat ‘in de la’ kan blijven liggen.

 

Inspiratiefase

Om te voorkomen dat dit plan ‘in de la’ blijft liggen, is het van belang om de belanghebbenden mee te nemen. Vooral degenen die klantcontact hebben (offline en online) dienen op de hoogte te zijn van wat het bedrijf wil uitstralen.

 

Borgen in de organisatie

Juist dit borgen in de organisatie zorgt er voor dat het een plan wordt waar de hele organisatie bij betrokken is en ook zal gaan uitdragen.

 

Middelen borgen

Borgen in een organisatie kan op verschillende manieren:

  • Door een inspiratiesessie kan de directie de medewerkers informeren over het belang van klantbeleving en hoe die te beïnvloeden is.
  • Medewerkers taken en verantwoordelijkheden geven op het gebied van klantbeleving.
  • Tips en tricks opstellen hoe medewerkers zelf de klantbeleving kunnen beïnvloeden.
  • Behalve het nut van klantbeleving ook de lol van klantbeleving benadrukken.