Stap 4: Coördineren

De focus is nu duidelijk, nu is het van belang dat het 10 stappenplan daadwerkelijk wordt uitgevoerd.

 

Coördinatiefase

Afhankelijk van de uitkomsten van het 10 stappenplan kunnen er in deze fase verschillende zaken worden opgepakt.

 

Ontwikkelen communicatierichtlijnen

Door communicatierichtlijnen op papier te zetten weten medewerkers hoe zij de klantbeleving kunnen beïnvloeden.

Richtlijnen zijn ook handig voor externe leveranciers zodat zij ook meehelpen met het positief beïnvloeden van uw klanten.

 

Ontwikkelen communicatiemiddelen

U kunt op vele verschillende manieren communiceren met uw klant. De middelen die u inzet versterken de boodschap. Afhankelijk van de wensen kunnen er nieuwe middelen worden ontwikkeld of oude middelen worden aangepast.

Hierbij kunt u denken aan communicatiemiddelen zoals de website, styling van het pand, drukwerk, profielfoto’s op Social Media, bedrijfsfilm, klantevenementen, beurspresentaties, sponsoring en acquisitiemiddelen.

In overleg worden hiervoor de juiste specialisten ingeschakeld.

 

Onderhouden van communicatiemiddelen

Bent u zelf niet in de gelegenheid om de middelen te onderhouden? Dan kan Purple Lily voor u zaken onderhouden zoals een Social Media account, advertenties, persberichten en de website.

 

Onderhoud plan van aanpak

Een plan is nooit een statisch document. Door de tijd heen veranderen prioriteiten en kan dat ook invloed hebben op het plan van aanpak en het 10 stappenplan. Daarom is het van belang om telkens te evalueren en bij te sturen daar waar nodig. Dit kan de organisatie zelf doen of met behulp van Purple Lily door het gebruik van een maandabonnement.