Blog

Leg die rode loper uit in plaats van een deurmat!

02-05-2019

Klanten niet welkom?!


Ik wilde laatst een stoel kopen die matchte met mijn bankstel. Hij sprankelde mij tegemoet op de website van mijn favoriete meubelzaak. Blindelings reed ik naar de winkel waar ik al heel lang klant was. Ik was er al tientallen keren eerder geweest. Ik stond op een vertrouwde parkeerplaats, in een bekende straat. Maar toch  keek ik wat wezenloos rond. De meubelzaak was op wonderbaarlijke wijze omgetoverd tot restaurant, zonder een spoor na te laten.

 

Niet welkom

Ik checkte mijn telefoon. Op de website werd gelinkt naar Google. Daar stond toch echt het adres waar ik nu geparkeerd stond. Ik checkte mijn mailbox. Daar was geen verhuisbericht binnengekomen. Blijkbaar was ik na al die jaren niet meer welkom als klant. Ik ben teleurgesteld naar huis gegaan en heb online een vergelijkbare stoel besteld bij de concurrent. Daar werd ik enthousiast met toeters, bellen en korting welkom geheten als nieuwe klant. 

 

Kokos deurmat

Veel ondernemers investeren enthousiast in een prachtige website. Door een professionele websitebouwer voorzien van de nieuwste snufjes, modernste lay-out, helemaal prachtig. Maar dat wordt allemaal teniet gedaan als de informatie niet klopt. Oud adres, verkeerde gegevens, achterhaalde theorieën of de prijslijst van 2 jaar terug: het zijn echte dooddoeners. Dan kan de rode loper van een website onbedoeld opeens zo’n grove kokos deurmat worden, waarop met harde letters “KLANTEN NIET WELKOM!” is geschreven.

 

In de watten gelegd

Ga er maar vanuit dat jouw klant geen brief gaat sturen naar Adres Onbekend om jouw bedrijf te vinden. Hij wil gewoon moeiteloos de juiste informatie kunnen scoren, snel en veilig online shoppen en vooral serieus genomen worden. Serveer goede koffie met een krakend vers koekje. Zorg voor een fijne sfeer en ontvang iedere bezoeker met veel égards. Want een klant is onverbiddelijk. Hij wil een rode loper en in de watten worden gelegd. Terecht, want dat verdient hij ook!

 

Check it out

Hoe zit het bij jouw bedrijf? Weet jij hoe makkelijk het is om klant te worden bij jouzelf? Zijn al je gegevens nog actueel én foutloos? Of haken jouw klanten teleurgesteld voortijdig af tijdens hun customer journey en gaan ze liever naar de concurrent? Laat mij gerust eens met jou meekijken met een frisse blik. Ik maak graag tijd voor een goed gesprek en een bak koffie. Kom je langs? Ik rol met liefde de rode loper voor je uit!
 

Lees verder

Ik steun Stichting ALS Westland. Maar waarom eigenlijk?

01-05-2018

Ik kan niet eens zwemmen! 

Sinds een paar maanden steek ik een paar uur per week tijd en energie in enkele goede doelen. Zo heb ik mij verbonden aan Stichting ALS Westland. Natuurlijk kende ik Stichting ALS wel van naam, maar ik maakte pas écht kennis met de stichting op Beursvloer Westland, het jaarlijkse netwerkevenement waar maatschappelijke organisaties en het bedrijfsleven elkaar ontmoeten en met gesloten beurzen helpen. 


Baantjes trekken

De match tussen Stichting ALS Westland en Purple Lily is een goed voorbeeld van zo’n geslaagde match, al ligt mijn talent absoluut niet bij het trekken van baantjes in het zwembad. Van het aanmoedigen van mensen, communicatie en sponsoring heb ik wél kaas gegeten. En dat waren nou net de dingen waar Stichting ALS behoefte aan had. We hadden dus al snel een klik.

 

Stichting ALS Westland

ALS is een vreselijke zenuw- en spierziekte, die zo snel mogelijk de wereld uit moet. Al 10 jaar zet Stichting ALS Westland zich in om ALS-patiënten en hun naasten te steunen en wetenschappelijk onderzoek mogelijk te maken. Dit doen zij bijvoorbeeld door geld in te zamelen via acties als A Local Swim. Dit is een evenement waar enthousiaste zwemmers 2 kilometer zwemmen voor dit goede doel. Kortom: ik vond dit direct een goed doel om vierkant achter te staan!


Een frisse blik

Stichting ALS Westland wilde graag een frisse blik op de sponsorpakketten die ze aanbieden. Kon het misschien beter en efficiënter? Waren er nog nieuwe doelgroepen om te bereiken? Dat was natuurlijk koren op de molen van Purple Lily. Ik hoefde dus niet lang na te denken. De doelstellingen van deze stichting sprak mij erg aan en hun vraag paste perfect in mijn straatje, dus ik wilde de stichting graag een handje helpen. 


Goed op orde

Ik heb de huidige mogelijkheden voor het werven van sponsoren en het ophalen van geld onder de loep genomen. Natuurlijk kon ik een paar verbeterpunten benoemen en ideeën aandragen waar stichting ALS Westland zelf nog niet aan gedacht had. Maar eígenlijk waren mijn bevindingen vooral een bevestiging dat deze vrijwilligers hun zaken al heel goed op orde hadden. En zo’n compliment is ook altijd fijn om te horen!


Kun jij ook wat betekenen?

Natuurlijk! Ik ben er namelijk van overtuigd dat ieder mens iets te bieden heeft waar een ander profijt van kan hebben. Waar liggen jouw kwaliteiten? Bij het aanmoedigen van de zwemmers? Sponsors binnen halen? Sponsorbedragen verdubbelen? Stichting ALS Westland kan jouw hulp ook gebruiken! Mij zie je in ieder geval straks ter hoogte van de Kijckerweg. Aan de kant welteverstaan, om de zwemmers aan te moedigen. Zwemmen laat ik liever over aan mijn vriend, broer, vrienden en kennissen!


Meer weten?

Wil je meer weten over deze  fantastische stichting? En over A Local Swim? Of, beter nog, wil je de stichting ook ondersteunen? Dat kan! Kijk op:  http://www.alswestland.nl/ en https://www.facebook.com/ALSWestland
 

Lees verder

De expert aan het woord: webbouwer Marcel de Haan

19-04-2018

Zorg dat je website past bij de identiteit van je bedrijf!

“Vroeger werd iedere website op maat gemaakt door een gespecialiseerde webbouwer. Dat moest ook wel, want de meeste mensen hadden er geen kaas van gegeten. Daardoor kreeg ieder bedrijf bijna vanzelf een unieke site, die paste bij de cultuur en identiteit van de onderneming. Met name met de komst van WordPress is dat helemaal anders geworden. Voor een paar honderd euro koop je nu een template en sleutel je zelf een website in elkaar. Een kind kan de was doen. Lijkt het.


13-in-een-dozijn

Internet staat tegenwoordig bol van in elkaar geflanste websites die nét de plank misslaan. Dat vind ik echt jammer. Een site met de verkeerde uitstraling is funest voor je klantbeleving: het schrikt potentiële klanten af  en trekt aan de andere kant doelgroepen aan waar je niet op zit te wachten. Een website is een belangrijk onderdeel van de reis van je klant. Die moet gewoon goed in elkaar steken, hij moet kloppen. Het lijkt misschien een beetje op preken voor eigen parochie, maar ik waarschuw mensen ervoor om niet klakkeloos gebruik te maken van dit soort 13-in-een-dozijn-templates. Een hypermoderne, flitsende lay-out slaat bij een degelijk administratiekantoor de plank volledig mis. Een wazige foto vertekent letterlijk het beeld, en laat jouw prima bedrijf zomaar overkomen als  een amateuristische onderneming. Denk dus goed na wat je doet.


Laat je bezoeker niet wachten

De wereld gaat steeds sneller, mensen raken verwend en ongeduldig. Je houdt de aandacht maar moeilijk vast, voor je het weet is een potentiële klant weer doorgesurfd naar de concurrent. Het aantal secondes dat je met je vingers op tafel moet tikken voordat de pagina opent is daarom cruciaal. De snelheid waarmee een website laadt is dan ook een "ranking factor" in Google. Ik houd daar bewust rekening mee bij het bouwen van een site. Soms is het beter om niet teveel technische hoogstandjes uit te halen, als het de vaart eruit haalt. Dan laat je artistiek misschien wat liggen, maar bereik je wél je doelstelling. En daar gaat het toch om. Dat soort overwegingen neem ik altijd wel mee in een adviesgesprek met de klant. 


Neem jezelf serieus

Natuurlijk is het niet voor iedereen mogelijk om een dure website te laten ontwerpen. Een kleine ZZP’er of startend bedrijf heeft soms de financiële middelen gewoon niet. Dan kan een vast format á la WordPress zeker een oplossing zijn. Maar dan nóg is het belangrijk om je bedrijf serieus te nemen. Denk niet “dat doe ik even snel tussendoor”.  Trek een paar uurtjes uit voor een goede tekst, of huur een tekstschrijver in.  Kies voor een professioneel logo. En mijn gouden tip voor klantbeleving? Investeer in een paar foto’s van een vakfotograaf. Het is misschien wat duurder dan wat kiekjes van de buurjongen om de hoek, maar het doet wonderen voor je uitstraling. Het eerste beeld dat een potentiële klant van je krijgt, moet gewoon goed zijn!”


Is de identiteit van jouw website al helemaal dik in orde?

Of wil je toch meer weten over de klantbeleving van jouw website, het werk en de mogelijkheden van Marcel den Haan en zijn bedrijf? Kijk op www.comphaan.nl
 

En natuurlijk kan Purple Lily je helpen om jouw totaalplaatje kloppend te maken!

Lees verder

Ik steun Stichting Avavieren. Maar waarom eigenlijk?

20-03-2018

Het goede gevoel bij het goede doel 

Als zzp’er en moeder van jonge kids kan ik niet zeggen dat ik vrije tijd in overvloed heb. Toch trek ik sinds kort bewust een paar uur per week uit om mijn talent en energie in te zetten voor enkele goede doelen. Net als maar liefst 54% van de zzp’ers die bijdragen aan maatschappelijke instellingen, dus ik ben niet de enige. 


Beursvloer Westland

Een van de goede doelen waar ik me aan verbonden heb is Stichting Avavieren. Ik leerde deze stichting kennen tijdens de Beursvloer Westland. Dit is een jaarlijks netwerkevenement waar verschillende werelden elkaar ontmoeten en kijken wat ze voor elkaar kunnen betekenen. Vraag en aanbod worden hier met gesloten beurs verhandeld, en met succes. In oktober 2017 werden hier maar liefst 209 matches gemaakt tussen maatschappelijke organisaties en het bedrijfsleven. De match tussen Avavieren en Purple Lily was daar een van.


Avavieren

Het was zeker geen toeval dat ik mijn tijd en kennis wilde inzetten; de doelstelling van Stichting Avavieren sprak mij enorm aan. Deze kleinschalige Westlandse stichting maakt ontspannen, betaalbare vakanties mogelijk voor mensen met een beperking en hun ouders of verzorgers. Samen met Strandpark Vlugtenburg in ’s-Gravenzande realiseert de stichting 9 aangepaste, rolstoelvriendelijke bungalows. De bungalows zijn bijna klaar, maar er zijn nog donateurs nodig om de exploitatie- en organisatiekosten te financieren. En daar komt Purple Lily in beeld.

 

Communicatieplan

Stichting Avavieren gaf tijdens Beursvloer Westland aan een steuntje in de rug nodig te hebben op het gebied van marketing en communicatie. Dat was natuurlijk koren op de molen van Purple Lily, want van deze onderwerpen heb ik best wat kaas gegeten. Het voelde direct als een prima match tussen ons. Samen met de stichting heb ik de behoefte en mogelijkheden geïnventariseerd, en gekeken waar nog kans lagen. Zo ontstond er een concreet plan waarmee de komende tijd donateurs geworven en behouden kunnen worden voor Stichting Avavieren. 

 

Andere keuken

Maakt mijn steun aan dit goede doel mij nu tot een volledig belangeloze weldoener? Welnee. Natuurlijk geeft het mij een fijn gevoel dat ik een stichting met zo’n mooie doelstelling in het zadel kan helpen. En staat het misschien leuk dat ik een echte “Maatschappelijk Verantwoorde Ondernemer” ben. Maar ik krijg er ook andere dingen voor terug. Bijvoorbeeld een unieke kans om een kijkje in een heel andere keuken te nemen dan ik normaliter gewend ben. Daar leer ik enorm veel van. Bovendien heeft Stichting Avavieren mijn bedrijf gepromoot en heeft een vrijwilliger van de stichting het feest van mijn moeder laatst opgeleukt als lakei. Een geslaagde match dus!

 

Meer weten?

Wil je meer weten over de fantastische Stichting Avavieren?  Of, beter nog, wil je de stichting ook ondersteunen? Dat kan! Kijk op: https://www.avavieren.nl/ en https://www.facebook.com/avavieren

Lees verder

De expert aan het woord: tekstschrijver Bianca Mokkenstorm

08-02-2018

Het nut van een tekstschrijver?

Minder zweetdruppels, meer effect.


“Ik heb het leukste beroep van Nederland. Mensen de oren van het hoofd vragen over de meest uiteenlopende zaken. Rondsnuffelen in andere bedrijven. Lekker letters aan elkaar rijgen tot mooie zinnen. Teksten nog een beetje oppoetsen en bijvijlen, net zolang totdat alles precies klopt en de lezer het juiste gevoel krijgt. Heerlijk. Maar dat zal u waarschijnlijk worst zijn. U vraagt zich gewoon af waarom u als ondernemer een tekstschrijver zou moeten inhuren. What’s in it for you?

 
Tijdwinst


Eigenlijk kan ik het me niet voorstellen, maar echt: veel van mijn klanten hebben een broertje dood aan schrijven. Het zijn prima ondernemers, weten exact waarom hun product of dienst zo geweldig is, maar het op papier zetten? Liever niet. Het zweet breekt hen uit bij de gedachte alleen al. Bij een enkeling smeult diep van binnen wel een taalvuurtje, maar is de agenda te dichtgemetseld om zich bezig te houden met tekstschrijverij. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Bel of app een bevlogen tekstschrijver et voilá: mijn collega’s en ik verzinnen de woorden waar je bij staat! 


Meer dan foutloos


Als je een tekstschrijver inhuurt, hoef je je niet meer druk te maken om de d’tjes en t’tjes in je tekst. Je mag er vanuit gaan dat die hindernissen al foutloos zijn genomen. Maar dat zijn niet de enige punten op de i die ik in een tekst zet. Ik maak bijvoorbeeld ook gretig gebruik van de meerwaarde van SEO en SEA. Door optimale zoekmachinebestendige woorden op een fijne manier door mijn zinnen te vlechten, popt de tekst bij de juiste kandidaat of klant naar boven. Ook een overleg met bijvoorbeeld Purple Lily werkt heel prettig voor mij. Als ik eenmaal weet welke klantbeleving de tekst moet oproepen, dan kan ik daar heel bewust naartoe schrijven. Schilderen met woorden, zeg maar.


In de roos


Eén van mijn specialiteiten is arbeidsmarktcommunicatie. Dat betekent bijvoorbeeld dat ik “werken bij”-rubrieken vul met verhalen van enthousiaste medewerkers. En dat ik gortdroge functiebeschrijvingen en soms wanhopige hulpkreten om extra handjes ombouw tot opvallende vacatureteksten. Teksten die precies díe sollicitanten aantrekken waar de werkgever nou net om zat te springen. Leeftijd, sekse of aantal jaren ervaring mogen niet specifiek worden benoemd. Maar door te spelen met de tone of voice, met woorden een bepaalde sfeer te creëren of een specifieke volgorde aan te houden bij het noemen van de arbeidsvoorwaarden wordt er toch een filter ingebouwd. Alleen de juiste mensen voelen zich aangetrokken tot de tekst. Het wordt misschien een kleinere stapel sollicitatiebrieven dat u op uw bureau vindt, maar wél met de interessantste kandidaten!


Soms een beetje gek 


Door de jaren heen heb ik al veel opdrachten voorbij zien komen. Persberichten, nieuwsbrieven, webteksten, vacatures. In alle soorten en maten. En dan nét op het moment dat je denkt dat niets je meer kan verbazen, krijg je een opdracht die je nooit meer vergeet. Een van mijn klanten had zijn zinnen gezet op een speciale kandidaat voor een vacature. Hij kende haar al, maar ze zat eigenlijk wel prima op haar huidige werk. Mijn klant ging op oorlogspad. Hij had een juten zak gevuld met cadeautjes en voor zichzelf al een Sinterklaaskostuum gehuurd. Het enige dat nog ontbrak was een flitsend sinterklaasgedicht waarmee de vrouw over de streep kon worden getrokken om volmondig “Ja” te zeggen tegen de baan. Ik heb in geen tijden met zó’n brede glimlach achter mijn laptop gezeten. En die kandidaat? Die begint volgende maand bij mijn opdrachtgever!”


Inspiratie gekregen?

Wil je meer weten over het werk en de mogelijkheden van Bianca Mokkenstorm? Kijk op www.biancamokkenstorm.nl

En natuurlijk kan Purple Lily je helpen om jouw totaalplaatje kloppend te maken!

Lees verder

Hoe staat het met jouw omotenashi?

11-01-2018

Servicegerichtheid in optima forma:
Hoe staat het met jouw omotenashi?


Stel je voor. Een vriendelijk glimlachende medewerker opent de deur voor je. Je wordt warm welkom geheten door al het winkelpersoneel. Je krijgt ongevraagd een heerlijk gratis kopje thee aangeboden of, als buiten de mussen van het dak vallen, een koel glas water. Al je boodschappen worden zorgvuldig ingepakt mét dubbelgeplakt stukje tape, zodat je het thuis makkelijk kunt verwijderen. En bij het verlaten van de winkel opent die vriendelijke medewerker de deur weer voor je, waarna hij je hartelijk uitzwaait. Utopia? Nee hoor. Het is een gemiddeld dagje shoppen in Japan. Het is omotenashi: Japanse gastvrijheid.


Belevenis


Het zou gezien kunnen worden als een slim marketingconcept waarmee je dikke winst behaalt, maar dat is het niet. Echte omotenashi betekent namelijk gastvrijheid zonder er iets voor terug te verwachten. Het maakt niet uit hoe de klant eruit ziet. Het is niet interessant of hij iets koopt of niet. Je wil geen fooi, geen direct rendement. De bezoeker van je winkel is geen consument, maar een gast die in de watten moet worden gelegd, punt.  Het bezoek aan je bedrijf moet een prettige belevenis zijn, in plaats van dagelijkse routine. Misschien gaan Japanners een level verder in hun servicegerichtheid dan wij nuchtere Nederlanders ooit zullen bereiken. Maar het kan geen kwaad even bij dit uitgangspunt stil te staan. 


Niet voor niets


Hoe zit het met jouw eigen omotenashi? Ga jij ook nét een stapje verder dan een klant verwacht? Het hoeft heus geen grote investeringen te kosten. Een lekkere handcrème op het toilet, een (porseleinen?) kop met verse koffie of thee, een schaaltje frisse appels of fijne lichtval bij de passpiegels doen al wonderen. En met stip op 1 én gratis: persoonlijke aandacht. Vraag oprecht hoe het met je klant gaat, houd bij je inkoop alvast rekening met bijzondere interesses, denk mee en geef eerlijk advies. Je doet het zeker niet voor niets. Het komt ten eerste de sfeer in je bedrijf en je eigen werkplezier ten goede. Maar in de meeste gevallen betekent zo’n opvallend prettige belevenis een blijvende persoonlijke binding met jouw bedrijf. Je klant komt terug voor een volgend bezoek en je bent verzekerd van positieve reclame. Toch niet gek, dat omotenashi!

Ben je benieuwd waar jouw omotenashi-factor zit? Wil je tips waarmee je jouw klant ook een onvergetelijke beleving van jouw product en dienst kunt geven? Neem contact op met Purple Lily!

Lees verder

Expert aan het woord: Fotograaf Rienk Boode

22-12-2017

De fotograaf als chefkok


“Bij het openklikken van een website of het doorbladeren van een brochure komt een foto als eerste binnen. Nog voordat je in de tekst hebt gelezen wat de boodschap eigenlijk is, heb je je letterlijk al een beeld gevormd. Denk je “hier wil ik klant worden”, of “dát product heb ik nodig”. Daarom druk ik al mijn relaties altijd op het hart om een bewuste keuze te maken bij hun beeldmateriaal. Want een slecht gekozen foto kan klanten afschrikken en zelfs blijvend afbreuk doen aan je imago.

 

Snack

Natuurlijk ben ik een professionele fotograaf, maar ik preek zeker niet alleen voor eigen parochie. Het is namelijk niet altijd nodig om een professional in te schakelen. Soms is een foto met je smartphone voldoende, en dan moet je dat vooral doen. Het ligt maar net aan het doel dat het beeld moet dienen. Om in deze decembertijd een toepasselijke vergelijking te trekken: als je trek hebt hoef je niet altijd naar een sterrenrestaurant voor een chic diner. Is een snelle snack voldoende om je honger te stillen, dan is dat prima. Maar sóms is het even nodig om flink uit te pakken. Dan kies je bewust niet die smartphone, maar een spiegelreflexcamera.

 

Details

Leg je de resultaten van je eigen telefoon naast een professionele fotoreportage, dan zie je het verschil. Dat komt deels door betere apparatuur, maar ook door een andere werkwijze. Een vakfotograaf zoals ik is niet van de grote stappen, snel thuis. Die let op de kleinste details, kijkt door een andere bril dan de opdrachtgever zelf. Fotografeer ik een zakelijk kantoor, dan zorg ik voor een fris, opgeruimd beeld. Ik maak snoertjes en rommel die het beeld onrustig maken onzichtbaar, werk met een heldere lichtval. En schiet ik foto’s voor een bruin café, dan zijn ze niet modern en strak. Dan mag er juíst wat warmte en losheid zijn. Zodat het beeld dat een potentiële klant krijgt van de onderneming direct klopt. Het geeft meteen het juiste gevoel.

 

Klantbeleving

Ik ben een echte perfectionist, ga voor het perfecte plaatje. Daarom wil ik voordat ik aan de slag ga precies weten wat de klant voor ogen heeft. Wie wil hij bereiken, welke klantbeleving moet het opleveren? Ik ga het gesprek aan om erachter te komen wat mijn foto’s moeten uitstralen. Terug naar de eerdere vergelijking: hoe moet de biefstuk gebakken zijn en welk sausje moet erover heen? Dat is soms even graven, want niet iedereen is gewend om daar diep over na te denken. Maar als de wensen eenmaal duidelijk zijn, kan ik gericht gaan fotograferen.

 

Totaalplaatje

Het is fijn als ik kan samenwerken met iemand die het totaalplaatje in de gaten houdt. Passen mijn foto’s bij de business? Klopt het beeld dat ik schets wel met de huisstijl en de doelgroep? Spelen er geen gevoeligheden die ik zelf niet ken? Bij grotere bedrijven zit vaak een afdeling Marketing als een bok op die haverkist. Kleinere ondernemers of ZZP’ers huren meestal een extern bedrijf als Purple Lily in om die eenheid te bewaken. Door met andere professionals te sparren, ieder vanuit zijn eigen invalshoek, laat je het imago van de klant stralen. Samen bereik je de mooiste resultaten!”

Meer weten over vakfotograaf Rienk Boode? Surf naar www.rienkboodefotografie.nl. 

 

En natuurlijk kan Purple Lily je helpen om jouw totaalplaatje kloppend te maken!

Lees verder

Van Don’ts naar Do’s voor optimale klantbeleving:

07-12-2017

Maak van je klant jouw ambassadeur

Ik wil je niet zenuwachtig maken, maar wil je toch waarschuwen. Ieder contact dat jij hebt met je (potentiële) klant draagt bij aan de klantbeleving. Besef dat goed. De totale customer journey is opgebouwd uit verschillende bouwstenen, die fijn moeten aanvoelen, goed in elkaar moeten steken en smaken naar meer. Is er ergens een mismatch, dan gaat je zorgvuldig opgebouwde imago wankelen. En in het ergste geval stort het in elkaar.

 

Ambassadeur


Gelukkig ben je er als ondernemer zelf bij. Door de juiste bouwstenen te gebruiken, en misschien hier en daar een scheurtje weg te plamuren, kan je ervoor zorgen dat je bedrijf (weer) staat als een huis. Dat is goed voor de omzet, want potentiële klanten worden ook daadwerkelijk klanten. Maar, mooier nog: ze worden ambassadeur van jouw organisatie. Als dat gebeurt verkopen jouw producten of diensten zich vanzelf en krijg je steeds meer ambassadeurs die steeds meer klanten opleveren. Positieve mond tot mond reclame: daar kan geen flitsende advertentie of brochure tegenop!

 

Decembercadeautje


In mijn omgeving zie ik het helaas nog vaak gebeuren bij ondernemers. Ze gebruiken net de verkeerde bouwstenen, maken haarscheurtjes in vertrouwen, of verkopen gebakken lucht die dooie mussen oplevert. Hun ambassade blijft leeg, want de klanten vertrekken met de noorderzon. Door veel voorkomende don’ts met je te delen geef ik jou de kans om er goede do’s van te maken. Zie het maar als mijn decembercadeautje aan jou.

 

De Don’ts


Ga even in de schoenen van je klant staan en lees dit lijstje. Eerlijk, onbevangen en kritisch. En durf daarna in de spiegel te kijken met de gouden vraag: gebeurt dit ook in mijn bedrijf?

  • De voicemail geeft niet duidelijk aan met wie je belt.
  • Google vermeldt verkeerde openingstijden.
  • De link naar je website doet het niet.
  • Je hebt een flitsende nieuwe huisstijl, maar in het pand slingert het vorige logo nog overal rond.
  • Een klant staat bij je oude vestiging, omdat hij dat adres doorkreeg bij het googelen.
  • Oeps: een foto van jezelf op LinkedIn die eigenlijk privé had moeten blijven.
  • Je website werkt niet op een Iphone.
  • Het is 5 voor 5, de receptioniste staat met haar jas aan en laat de telefoon rustig rinkelen.

 

Do’s

Krijg je een wat ongemakkelijk gevoel? Gefeliciteerd! Want als je een paar van bovenstaande don’ts hebt herkend en erkend, kun je ze nu beetpakken. Ik geef je alvast een paar oplossingen:

  • Kijk eens rond bij collega-bedrijven. Leer ervan hoe zij het doen. Kom je bij hen niet direct op de juiste pagina als je op de url klikt? Krijg je dan een opmerking op je scherm die je aanspreekt? Gebruik hem zelf ook!
  • Benader een professionele fotograaf voor een even professionele profielfoto voor LinkedIn, Facebook en andere sites met een groot bereik.
  • Loop door je eigen bedrijf met een vuilniszak in je hand en scan of je nog oude logo’s ziet. Verwijder vastberaden oude notitieblokken, pennen, vlaggen en suikerzakjes.
  • Schakel een IT-wizzard in die je website snel weer up-to-date en volledig compatible krijgt.
  • Maak alle medewerkers ervan bewust dat ook zij een onmisbaar visitekaartje zijn van het bedrijf.

 

Daag jezelf uit, reik tot grote hoogte. Geef je klant een onvergetelijke beleving van jouw product en dienst. Zin in nog meer tips waarmee je jouw eigen ambassade kunt vullen? Neem contact op met Purple Lily!

Lees verder

Expert aan het woord

27-11-2017

Ron Zijlmans over de wereld achter een logo: Laat zien wie je bent!

Purple Lily kijkt naar de totale corporate identity, ik houd me alleen bezig met het grafische gedeelte ervan. Dat lijkt misschien een klein onderdeel, maar het vormt een essentiële basis. Er zit een hele wereld áchter een logo, die je misschien niet zo snel vermoedt. En juist in deze tijd, waarin beeld het steeds meer wint van tekst, is het goed om daar even bij stil te staan. 

 

Eerst die kop koffie

Toen ik in het mooie jaar 2000 Ron Graphic Power startte kwam ik er al snel achter dat ik het liefste voor de wat kleinere bedrijven werk. Zo’n onderneming met korte lijnen en een grote betrokkenheid bij de basis van het bedrijf, daar voel ik me thuis. Waar men het normaal vindt als ik niet direct mijn schetsboek pak en ga rennen zodra ik een opdracht krijg. Ik wil namelijk eerst een kop koffie drinken met mijn klant en even de tijd nemen om erachter te komen wat een nieuw logo of andere huisstijl moet toevoegen aan het bedrijf. Eerst terug naar de bedoeling, dan aan de slag. Zie deze blog als mijn kop koffie met jou.

 

Klantbeleving

Tijdens onze kop koffie wil ik weten hoe jij je wilt presenteren aan de wereld. Dat gaat verder dan alleen het product of de dienst die je levert; het is óók wat je wilt uitstralen. Hoe wil je overkomen bij de doelgroep die je wilt aanspreken? Welke identiteit wil je krijgen, wil je warmte overbrengen of juist dynamiek? En hoe wil je dat doen, wie wil je bereiken? Als bezoeker van de website van Purple Lily denk je nu vast “Hee, waar heb ik dat meer gehoord?”. Klopt, want ook ik heb het hier over een belangrijk stuk klantbeleving.

 

Kleurkeuze

De keuze van de kleur van je huisstijl is bijvoorbeeld een belangrijk aspect van die klantbeleving. Een kleur is namelijk één brok communicatie. Het roept soms onbewust sterke reacties en verwachtingen op bij de kijker. Kies voor rood als je krachtig en dynamisch wil overkomen. En gebruik blauw of groen voor een meer rustgevender uitstraling. Een rood logo voor een ziekenhuis? Dat zou ik liever niet doen, daar worden patiënten onrustig van. Maar het is natuurlijk een prima kleur voor een sportclub bijvoorbeeld. Speel bewust met verschillende kleurnuances, omdat ook die weer een ander gevoel oproepen. 

 

Doordacht simpel

Kan de kijker bij het zien van je logo makkelijk de associatie leggen naar jouw bedrijf? Dat kan bijvoorbeeld door je product of dienst terug te laten komen in het beeld. Maar maak ook hierin bewuste keuzes. Een erg ingewikkeld logo roept misschien teveel vragen op. Terwijl een ogenschijnlijk eenvoudig  beeld onbewust wél de link kan leggen naar jouw onderneming en makkelijk blijft hangen in het geheugen. Hou het daarom doordacht simpel, want dat werkt.

 

Professional

Al koffiedrinkend komen we erachter welke weg je in wilt slaan met je uitstraling. En dan wordt het tijd voor de volgende stap: de vormgeving. Meestal heb je al een grof idee in je hoofd. Ik werk dat uit tot een concreet ontwerp dat écht bij jou en je bedrijf past. Als professional heb ik een frisse, onafhankelijke blik, die vaak tot verrassende resultaten leidt. Je zult zien: een investering in iemand die deskundig met je meedenkt is niet alleen fijn. Het levert ook een hoger rendement op, omdat klanten je beter weten te vinden en zich eerder voelen aangetrokken tot je bedrijf. En daar doe je het natuurlijk voor!

Meer weten over Ron Graphic Power? Surf naar www.ron.nu

En natuurlijk kan Purple Lily je helpen voor de verdere uitrol van je totale klantconcept!


 

Lees verder

Het belang van frisse samenhang

09-11-2017

Losse bouwstenen of staat jouw bedrijf als een huis?

Hoe is je bedrijf opgebouwd? Zijn het allemaal losse stenen met nét de verkeerde kleur, of staat jouw klantbeleving als een huis? Het kan niet vaak genoeg gezegd worden. Dus ik zeg het graag nóg een keer. Zet eens die bril van je klant op en loop als een mystery guest rond door je eigen bedrijf. En laat je verrassen.

 

Het leek zo mooi…


Veel bedrijven gaan vol goede moed van start met een mooie, frisse huisstijl. Alles past prachtig bij elkaar. Maar in de loop der jaren raakt dat uitgekiende totaalbeeld een beetje vervaagd. Iemand anders ontwerpt de website, zodat het niet meer bij de huisstijl past. Social media accounts hebben allemaal een andere look and feel. Kleuren worden flets, het logo veroudert, de uitstraling wordt sleets. En het pand? Ach ja, daar is al een paar jaar niets aan gebeurd…. Zonde! Want al die dingen leiden af van de kwaliteit van jouw geweldige product of dienst.

 

Gek eigenlijk


Je bent zelf klant bij tientallen bedrijven en je weet precies waar je blij van wordt. En ook waar je je aan ergert. Een telefoon die steeds maar niet wordt beantwoord. Taalfouten in een brochure. De receptioniste die meer bezig is met haar Facebook dan met degene die voor de balie staat. Lauwe koffie, dode planten, het ontbreken van een duidelijke routebeschrijving naar het pand. Dat soort negatieve ervaringen stapelen zich op totdat je besluit om ergens anders aan te kloppen voor dat product of die dienst. Maar wat gebeurt er als je je eígen klant bent? Word je dan wél blij van jezelf?

 

Frisse blik


Een extern bureau als Purple Lily heeft die frisse blik van een buitenstaander. Laat mij die nieuwe klant zijn en eens kritisch rondkijken in je bedrijf. En ja, dan kan het gebeuren dat er een vinger op de zere plek wordt gelegd. Dat is niet altijd fijn. Soms is het even schrikken en slikken. Maar het mooie is dat je er direct een prachtige pleister bij geleverd krijgt: concrete tips waarmee je aan de slag kunt. Zodat je bedrijf weer een stevig fundament krijgt waarop verder gebouwd kan worden.

 

Het resultaat


De klant die jouw onderneming moeiteloos weet te vinden, weet wat hij kan verwachten en om duidelijke redenen kiest voor jou, is een blije klant. Hij wordt niet teleurgesteld, want hij krijgt wat hij verwachtte. Hij wordt zelfs enthousiast. En dát is precies wat je wilt hebben: een ambassadeur van jouw bedrijf die als vanzelf mond op mond reclame levert op de volgende verjaardag. Dat is letterlijk en figuurlijk goud waard!

 

Zin om samen aan de slag te gaan? Om een huis te bouwen dat stáát? Met een klantbeleving die altijd en overal één geheel uitstraalt? Neem dan contact op met Suzanne Boekestijn van Purple Lily!

Lees verder

Klantbeleving met al je zintuigen:

26-10-2017

Hoe fris ruikt jouw bedrijf?

Ieder mens beleeft een gebeurtenis op zijn of haar eigen manier, kijkt met een eigen bril naar dingen, bedrijven en organisaties. Dat geldt dus ook voor klanten. Om te weten hoe je klant jouw organisatie beleeft, moet je verder kijken dan een uitgekiende, uitgebalanceerde marketingstrategie. Ga eens back to basics. Laat me jou meenemen in de zintuigelijke wereld van klantbeleving.

 

Zien

We beginnen met de ogen. Hoe kijkt een klant naar je organisatie? Ben jij een Lidl of toch meer een Albert Heijn? En waar blijkt dat uit? Zien we dat terug in jouw huisstijl? Komt het naar voren in het soort drukwerk dat je gebruikt, of de kleding van je personeel? Past de kleur van het interieur bij de business die je voert? En hoe ziet het bedrijfspand eruit? Staan er verlepte cyclamen in de vensterbank of een mooie verzorgde varen?

 

Proeven

“Hè dat is een gekke,” denk je misschien. ”Iemand proeft mijn bedrijf toch niet?” Nou, dat zal je verbazen. Hoe vaak kom je niet ergens en krijg je vieze koffie geserveerd? Een oud koekje, of cola waarvan de prik allang vervlogen is. Dan krijgt je bezoek wel erg letterlijk een nare afdronk. Laten we eerlijk zijn, het overlegt een stuk fijner met een vers kopje koffie van goede bonen. En nu we het er toch over hebben: is jouw koffie gratis? Of moeten je klanten ervoor betalen?

 

Ruiken

Hoe fris ruikt jouw bedrijf? Het loont de moeite om eens kritisch rond te snuffelen. Niet iedereen houdt van de lucht van een hond of sterke parfum. Dan hebben we het nog niet eens over een doordringende nicotinelucht. Soms begint het zelfs al bij de voordeur: moeten jouw klanten zich eerst een weg banen door een groep rokende medewerkers voordat ze binnen zijn? Dan wordt het hoog tijd om de rookplek te verhuizen!

 

Horen

De invloed van geluid is groter dan je misschien vermoedt. Wat voor muziek staat er aan binnen je bedrijf? Wordt het genre door iedereen gewaardeerd, of kan het irritatie opleveren? Leidt het niet teveel af van de werkzaamheden? Kan je klant jou goed verstaan of heb je huilende kinderen op de achtergrond (of, misschien nog erger, luidruchtige collega’s)? Maak hierin een bewuste keuze en zet die volumeknop eens wat lager.

 

Voelen

Veel mensen beleven hun omgeving, dus ook jouw bedrijf, door te voelen. De huid is niet voor niets het grootste orgaan van het menselijke lichaam. Is de handdruk die je geeft niet te slap of te stevig? Is de temperatuur van de spreekruimte aangenaam en zit de stoel prettig? Voelen is beleven, sta dus ook hier even bij stil.

 

Tijd voor beïnvloeding

Voor elk bedrijf is het van belang dat de klanten een goede beleving krijgen. Wat die goede beleving precies moet zijn is voor iedere klant en elk bedrijf anders. Wat zou jouw ideale doelgroep moeten ervaren bij jouw bedrijf? En gebéurt dat ook werkelijk? Of kan het eigenlijk beter? Laat dat niet lopen, je loopt misschien enthousiaste klanten mis en uiteindelijk ook omzet.

 

Is het tijd voor een verandering? Neem dan contact op met Suzanne Boekestijn van Purple Lily

Lees verder

Hoe kom je aan goed personeel?

10-10-2017

Zorg ervoor dat de juiste mensen bij jou willen werken!

Je hebt het misschien al gemerkt. De arbeidsmarkt is helemaal gekanteld ten opzichte van een paar jaar geleden. Stonden vroeger de sollicitanten in de rij voor jouw vacatures, nu ben je blij met ieder cv dat in jouw mailbox belandt. De vergrijzing, aantrekkende economie en mismatch tussen wat jij zoekt en een potentiële medewerker kan bieden; het zijn allemaal risicofactoren voor jouw bedrijf. Je hebt immers goed personeel nodig om goede diensten te kunnen leveren en omzet te genereren. Ik heb vervelend nieuws voor je. Het wordt de komende jaren niet anders. De sollicitanten vallen niet meer als rijpe appels uit de boom. Het goede nieuws is dat er factoren zijn die jij zelf wél kunt beïnvloeden. En die ervoor kunnen zorgen dat jij tóch de juiste man of vrouw vindt voor jouw vacature.

 

Stap 1: wie ben je eigenlijk?

Deze eerste vraag lijkt misschien voor de hand liggen, maar levert nog vaak ongemakkelijke stiltes op als hij wordt gesteld. Weet jij hoe mogelijk personeel jouw organisatie ziet? Welke reputatie heb je opgebouwd als werkgever, wat wordt er over jou gezegd op verjaardagsfeestjes en recepties? Hoe is de werksfeer, zitten er interessante klanten in je portfolio, heb je goede arbeidsvoorwaarden, ligt de werklocatie in een gunstig gebied (bij winkels of juist in een mooie natuurlijke setting), serveer je een lekkere lunch aan je medewerkers? Oftewel: hoe is jouw employer branding? Probeer al die positieve aspecten van jouw werkgeversmerk uit te vergroten, maak er gebruik van en maak ze nóg beter. Zorg ervoor dat de juiste mensen bij jou willen werken.

 

Stap 2: wie wil je eigenlijk?

Waarschijnlijk heb je wel een beeld van alle functie-eisen waaraan jouw ideale sollicitant moet voldoen. Maar weet je ook hoe jouw perfecte kandidaat denkt en doet? Van welke arbeidsvoorwaarden wordt hij blij? Heeft hij misschien behoefte aan flexibele werktijden, of is hij gevoelig voor een auto van de zaak? Wordt hij getriggerd door een wetenschappelijke toonzetting of moet het juist laagdrempelig? Is het een krantlezer? Of ben je op zoek naar een jongere generatie die alles op zijn mobiel doet? Die generatie verwacht een website die probleemloos werkt op een smartphone en wil ook online kunnen solliciteren. En liefst zo probleemloos mogelijk: via een sollicitatieknop of nog liever via WhatsApp. Deze doelgroep bereik je dus niet via traditionele kanalen als de krant, maar juist via Instagram en You Tube. Pas je wervingsmethode hierop aan.

 

…En dan actie

Als je bovenstaande vragen kunt beantwoorden, is het tijd om de volgende stappen te zetten. Poets je employer branding op. Zoek bijvoorbeeld naar de quick wins op de werkplek. Een aantrekkelijke aankleding van het kantoor, frisse uitstraling van de ingang. Zorg voor opvallende secundaire arbeidsvoorwaarden en wees creatief. Een gezonde lunch, stoelmassage, taart op vrijdag. Zorg ervoor dat je website past bij jouw bedrijf, lekker leest en up to date is. Het is allemaal positieve PR waarvan je imago gaat stralen en die maakt dat sollicitanten geïnteresseerd raken in jou als werkgever.

 

Weet wat je schrijft

En dan de volgende cruciale stap: het uitzetten van de vacature. Mijn tip van de dag: investeer in de vacaturetekst. Het zorgt voor een kwalitatief en kwantitatief hoge respons. Een goede tekst levert je tijd op, want alleen de juiste sollicitanten reageren. Gebruik zaken die jij nu weet over jouw ideale doelgroep (stap 2) in je woordkeuze. Maakt het uit of een man of vrouw jouw team versterkt? Natuurlijk mag je niet discrimineren, maar als je weet dat bepaalde woorden mannelijke kandidaten aanspreken en andere juist vrouwen aantrekken, waarom zou je daar dan geen gebruik van maken. Als je het slim doet wordt jouw vacature SEO-waardig; zodra een kandidaat op zoek gaat plopt jouw vacature op zijn scherm. En dat is precies wat jij wil! Ga dus echt even zitten voor de tekst en durf professioneel advies te vragen. Een vacature is vaak de eerste kennismaking met jouw bedrijf. En die eerste indruk moet gewoon goed zijn.

 

Warm bad

En als die sollicitant dan op gesprek komt, zorg dan voor een warm bad. Lekkere koffie, een vers koekje, een aangename gespreksruimte zonder stoorzenders. Verleid de sollicitant en overtuig met jouw verhaal. Beloof geen gouden bergen, verkoop geen gebakken lucht, maar wees gewoon jezelf. En blijf je nieuwe medewerker ook later nog serieus nemen. Werk goed in, speel in op behoeftes, zorg voor de juiste uitdaging. Dan weet je dé ultieme kandidaat binnen te halen én te houden.

 

Benieuwd hoe je jouw bedrijf optimaal presenteert bij mogelijk nieuw personeel? Daar heb ik genoeg ideeën over. Neem nu contact op!

Lees verder

Hoe wordt een klant jóuw klant?

25-09-2017

Reis mee op de customer journey.

De klantenreis (of, wat hipper misschien: customer journey) verloopt voor elke nieuwe klant anders. Dat begint al bij de start. Sommige potentiële klanten bekijken eerst rustig met wie ze zaken zouden kunnen gaan doen. Ze vragen eens rond, kijken naar de website en als het echte actievelingen zijn bellen ze eerst op voordat live een bezoek wordt gebracht aan je onderneming. De een wil eerst een offerte, de ander doet impulsief een aankoop. En daar tussenin zitten ook nog veel mogelijke varianten.

 

In dezelfde trein

Eigenlijk zou iedere ondernemer eens in dezelfde trein moeten stappen als zijn klant. Het levert namelijk belangrijke informatie op. Hoe verloopt dat traject, van de eerste kennismaking tot het afrekenen? Welk gevoel roept het op? Verplaats je in de ervaringen van je klant, kijk door zijn ogen. Dan ontdek je vanzelf wanneer iemand warm loopt voor jouw onderneming en, ook niet onbelangrijk, waar hij op af zou haken. 

 

Perfect terrasje

Het bekende "Terrasje" van Lebbis (zie fragment hieronder) beschrijft perfect hoe de ultieme customer journey zou moeten verlopen. Ga in de schoenen van jouw (potentiële) klant staan en vraag je af hoe jouw terrasje eruit ziet. Serveer jij die perfecte rosé? Kom jij ook precies op het juiste moment met dat heerlijke bakje mayonaise aan? Of wacht je rustig af tot de klant komt met een vraag en lever je dan een compromis in plaats van dat onverwachte, maar zo welkome, beetje méér?

 

Hobbels op de weg

Let goed op eventuele hobbels op de weg die de perfectie klantreis nadelig kunnen beïnvloeden. Hoe moeilijk is het om in jouw bedrijf klant te mogen worden? Dat ligt soms heel basic. Kan de klant het pand makkelijk vinden? Wordt hij gastvrij ontvangen? Is er een aangename vergaderruimte waar alles ongestoord besproken kan worden? Deze zaken beïnvloeden bewust en onbewust het gevoel dat een nieuwe klant krijgt bij het bedrijf. En ze bepalen of hij er wel klant wil worden én blijven.

 

Maak het comfortabel

Natuurlijk is het belangrijk om goede producten of diensten te leveren. Maar dat kun je pas laten zien als de klant een goed gevoel heeft bij jou en je zijn vertrouwen geeft. Dan is hij bereid om in jouw trein te stappen en jóuw klant te worden. En terwijl hij comfortabel met jou meereist kun jij onderweg in alle rust jouw producten laten zien én verkopen.

 

Herken jij de hobbels op de weg? Weet je hoe ze opgelost kunnen worden? Je hoeft het niet alleen te doen. Neem contact met mij op!

Lees verder

Oefening voor ZZP’ers:

11-09-2017

Bekijk je merk eens van een afstandje

Neem eens afstand van de dagelijkse zaken. Ga hardlopen, zit op je favoriete bankje in het park of loop over het strand. Het maakt niet uit wat je doet, zolang je maar even weg bent uit je dagelijkse beslommeringen. Is het gelukt? Ben je even weg? Goed. Kijk dan eens met een afstand naar je bedrijf. Wat zie je dan? Is er een duidelijke visie, een uniek product, een opvallend merk? Kortom: is het voor (potentiële) klanten duidelijk waar jij goed in bent en wat jij kunt bieden? En kiezen ze wel voor jou, en niet voor de concullega?

 

Je bent je eigen merk

Het klinkt misschien gek, maar als zzp’er ben jij je eigen merk. Niet alleen je talenten en kwaliteiten bepalen je omzet. Ook de manier waarop jij jezelf in de schijnwerpers zet is belangrijk voor klandizie. Je kan echt topartikelen fabriceren of geweldige dienstverlening in de aanbieding hebben, als niemand het weet of mensen er geen goed gevoel bij krijgen, nemen ze toch geen contact met je op. Zorg dus dat jouw merk opvalt en de juiste uitstraling heeft.

 

Waarom kiezen klanten voor jou?

Vraag je af waarom een klant zaken met jou doet en niet met iemand anders. Waarom komt hij steeds terug? Lever je zo’n goed product? Is jouw prijs/kwaliteitsverhouding interessant? Of gunt hij je de omzet omdat er een persoonlijke klik is? Waarschijnlijk is het een beetje van alles. En juist als je zzp’er bent speelt de gunfactor een grote rol bij de beslissing om klant te worden én te blijven. Dat is fijn, maar ook kwetsbaar.

 

Jij bent je bedrijf

Als zzp’er ben jij het bedrijf. De eerste persoon die de klant aan de lijn krijgt voor informatie, de persoon die de offerte opmaakt, de persoon die het werk uitvoert én de persoon die de klachten verhelpt. Dat je als eigenaar van een eenmanszaak zoveel petten op hebt is misschien even schrikken. Maar het grote voordeel is dat je juist door al die verschillende rollen totale controle hebt over de manier waarop je klanten worden benaderd. En dat kun je benutten!

 

Durf te vragen

Om alle rollen optimaal te kunnen spelen, moet je er eerst achter zien te komen hoe jouw klanten je bedrijf eigenlijk beleven. Daar is maar één manier voor: vraag het ze eens! Wat vinden ze van jouw onderneming? Wat doe je goed? Waarom hebben ze voor jou gekozen en doen ze dat nog steeds? Waar zijn ze minder tevreden over? Toegegeven, het is best spannend om die vragen te stellen. Maar het levert waardevolle informatie op, waar zowel je klanten als jijzelf iets mee opschieten. Vind je het lastig om zelf te vragen om feedback, besteed het dan gerust uit. Het gaat er immers om dat je de juiste input krijgt.

 

Enthousiaste klanten

Misschien blijkt wel dat er nog wat geschaafd moet worden aan je merk. Dat is helemaal niet erg, jouw onderneming wordt er alleen maar beter van! Doordat je nu precies weet aan welke knoppen je moet draaien kun je duidelijker staan voor je kwaliteiten en weten potentiële klanten precies wat ze aan jou hebben. Als je klanten net zo enthousiast over jouw producten en dienstverlening zijn, komen ze terug. Want blije klanten zijn trouwe klanten. Ze blijven voor jou kiezen en leveren mond-op-mond-reclame. En laat dat nou net zijn wat jij nodig hebt voor meer omzet!

Kreeg je alleen maar positieve feedback en hoefde er niet geschaafd te worden aan je merk? Geniet dan nog even lekker van dat strand!

Hulp nodig bij de klantbeleving van jouw bedrijf? Neem contact op met Purple Lily. Want ik kan je daarbij helpen!

Lees verder